JAWORNIK WIELKI

Wymagany samochód : NIE

Czas :  3 godziny marszu.

Długość : 10 km

Przewyższenia : 400 m.

Opis : Rekreacyjna, na weekend. Główną atrakcją jest wieża widokowa na Jaworniku Wielkim oraz skałki i widoki z Jawornika Małego.

Start/Zakończenie : Orłowiec , parking koło kościoła. Na piechotę możemy dojść czerwonym szlakiem spod naszego domu ( około 40 minut) , samochodem dojazd 6 km ( około 10 minut).

Mapa i statystyki trasy dostępne są na portalu navime.pl trasa 1688559

Rekomendujemy nie wychodzić bez map papierowych lub porządnego GPS Trackera. W naszym domu są dostępne mapy papierowe. Plik ze śladem można wgrać do GPS Trackera.

Galeria z mapą trasy poniżej. Cyferki przy trasie to km trasy.

Dojazd

Z Wójtówki jedziemy samochodem w kierunku na Złoty Stok. Skręcamy do Orłowca i parkujemy pod kościołem. Na piechotę , wychodzimy spod domu czerwonym szlakiem w kierunku Złotego Stoku. Dochodzimy w to samo miejsce.

Km 0-3

Spod kościoła skręcamy w lewo i idziemy czerwonym szlakiem, cały czas pod górę. Po około 1,5 godziny spotykamy żółty szlak, skręcamy w lewo i po około 5 minutach jesteśmy na Jaworniku Wielkim i wieży widokowej. Widok przepiękny, widać Sobotkę przy dobrej pogodzie, rekompensuje podejście.

Km 4-5

Z Jawornika Wielkiego schodzimy żółtym szlakiem, spotykamy czerwony szlak, dosłownie na 50 m i odbijamy w las. Moje dzieci nazwały następne 2 km Adventure, bo dosłownie przebijamy się przez las. Ale szlak, jest bardzo dobrze oznakowany, więc nie zgubimy się. Na koniec docieramy do skałek na Jaworniku Małym, fajne miejsce z pięknym widokiem na Orłowiec w dole.

Km 6-10

Spotykamy zielony szlak i granicą dochodzimy do przełęczy Różaniec. Tam widzimy ruiny wymarłej już wioski. Schodzimy ze szlaku drogą w prawo i po dosłownie 100 m jesteśmy już w Orłowcu przy stacji Single Track:) Asfaltem w Orłowcu schodzimy do kościoła.

Powrót

Droga do Wójtówki autem znana. Wracamy tak jak dojechaliśmy.

Galeria zdjęć z wycieczki poniżej.