BORÓWKOWA

Wymagany samochód : NIE

Czas :  4 godziny marszu.

Długość : 11 km

Przewyższenia : 550 m.

Opis : Rekreacyjna,  całodzienna. Główną atrakcją jest 25 m wieża widokowa na górze Borówkowej ( 900 m.n.pm.)

Start/Zakończenie : Nasz dom, tj. Wójtówka 16

Mapa i statystyki trasy dostępne są na portalu navime.pl trasa 1498803.

Rekomendujemy nie wychodzić bez map papierowych lub porządnego GPS Trackera. W naszym domu są dostępne mapy papierowe. Plik ze śladem można wgrać do GPS Trackera

Galeria z mapą trasy poniżej. Cyferki przy trasie to km trasy.

Km 0-1

Trasę zaczynamy od naszego domu, tj. Wójtówka 16. Schodzimy do asfaltu, skręcamy prawo pod górę, w kierunku końca wsi. Dochodzimy do końca asfaltu, w prawo pod górę jest droga betonowa, my idziemy  prosto drogą szutrową.

Km 1-2

Kończy się wieś Wójtówka, idziemy drogą, wchodzimy w las. Trzymamy się niebieskiego szlaku rowerowego. Droga idzie ostro pod górę,  dochodzimy do dużego rozdroża, na którym niebieski szlak rowerowy łączy się łączy się z czerwoną ścieżką dydaktyczną numer 1, która prowadzi z Lądka Zdroju na Borówkową.

Km 2-3

Na rozdrożu droga prosto kieruje się do Wrzosówki i oznaczona jest czerwoną ścieżką dydaktyczną, droga w lewo jest oznaczona niebieskim szlakiem rowerowym i czerwoną ścieżką dydaktyczną. Kierujemy się w lewo i idziemy pod górę. Docieramy  do kolejnego rozdroża. Droga w prawo, to niebieski szlak rowerowy do Wrzosówki, droga w lewo to droga leśna. My wchodzimy w las, kierując się prosto, za czerwoną ścieżką dydaktyczną. Jest także oznakowanie „Borówkowa”.

Km 3-4

Podążamy lasem czerwoną ścieżką dydaktyczną. Docieramy do odrestaurowanego źródła. Tu spotykamy niebieską ścieżkę dydaktyczną. Na Borówkową możemy wejść ścieżką niebieską ( droga pod górę) lub czerwoną ( droga przez las na lewo od źródła).Na Borówkowej czeka na nas 25 metrowa wieża widokowa. Nie jest zamykana. W okresie letnim również oferowane są ciepłe przekąski. Borówkowa to trochę historii o opozycji polsko-czeskiej w czasów Solidarności. Jest co poczytać.

Km 4-6

Schodzimy z Borówkowej znaną już czerwoną ścieżką dydaktyczną. Dochodzimy do skrzyżowania, gdzie niebieski szklak rowerowy skręca do Wójtówki. Nie schodzimy do Wójtówki, tylko podążamy czerwoną scieżką dydaktyczną w kierunku Lądka Zdroju.

Km 6-7

Kierujemy się ścieżką i wychodzimy na łąki z widokiem  na Wrzosówkę Tu trzeba uważać, bo my pobłądziliśmy i weszliśmy na Łopień. Ha łące, znajdujemy drogę leśną ( z boku lasu) z punktem odpoczynku dla turystów. Idziemy tą drogą, przez las, cały czas podążając czerwoną ścieżką dydaktyczną. Dochodzimy do drogi z usypanej z tłucznia granitowego.

Km 7-9

Idziemy zgodnie z czerwoną ścieżką dydaktyczną, drogą z tłucznia granitowego, potem drogą szutrową. Dochodzimy do  dużego skrzyżowania. Czerwona ścieżka  dydaktyczna skręca w lewo do Lądka Zdroju, my idziemy w prawo, drogą w dół i dochodzimy w okolice gospodarstwa agroturystycznego Kamiz. Schodzimy w dół i dochodzimy do drogi asfaltowej w Wójtówce.

Km 9-11

Droga już znana, wracamy asfaltem do naszego domu.

Galeria zdjęć z wycieczki poniżej.