SNIEŻNIK

Wymagany samochód : NIE

Czas :  6 godziny marszu.

Długość : 20 km

Przewyższenia : 625 m.

Opis : Rekreacyjna, całodzienna. Główną atrakcją jest szczyt Śnieżnika (1425 m.n.p.m) z piękną panoramą.

Start/Zakończenie : Kamienica, parking leśny za domem gościnnym Arnika –  koniec drogi asfaltowej. Parking bezpłatny. 20 km od naszego domu.

Mapa i statystyki trasy dostępne są na portalu navime.pl trasa 1578764

Rekomendujemy nie wychodzić bez map papierowych lub porządnego GPS Trackera. W naszym domu są dostępne mapy papierowe. Plik ze śladem można wgrać do GPS Trackera.

Galeria z mapą trasy poniżej. Cyferki przy trasie to km trasy.

Dojazd

Z Wójtówki jedziemy samochodem do Lądka Zdroju, potem do Stronia Śląskiego. Ze Stronia Śląskiego kierujemy się na Bolesławów. W Bolesławowie zjeżdżamy na Kamienicę. Jedziemy do końca asfaltu. Na końcu asfaltu znajduje się parking leśny ( bezpłatny), który będzie bazą naszej wycieczki. Odległość około 20 km, 30 minut jazdy.

Km 0-4

Z parkingu ruszamy w górę drogą szutrową kierując się żółtym szlakiem. Po 3 km marszu droga skręca w prawo, natomiast szlak prowadzi prosto, przez rzeczkę ostro zboczem do góry. Po jakich 500 m. przechodzimy przez kolejną drogę szutrową , nie idziemy tą drogą, lecz kierujemy się żółtym szlakiem do góry. Dochodzimy do Dziczego Grzbietu ( 965 m.n.p.m) gdzie skręcamy w prawo na szlak zielony.

Km 4-7

Kierujemy się zielonym szlakiem na Snieżnik. Idziemy przez las , docierając na początku do czeskiej drogi szutrowej, potem do czeskich szklaków. Nie zbaczamy ze szlaku zielonego, którym po ostrym podejściu dochodzimy na szczyt Snieżnika ( 1425 m.n.p.m,). Na szczycie Snieżnika mamy piękną panoramę i ruiny po wieżach widokowych wysadzonych przez Polaków w 1973 roku, rzekomo na skutek złego stanu budowli, a realnie ze  względów politycznych, gdyż wieże symbolizowało sojusz niemiecko-austriacki i były wybudowane przed I Wojną Światową.

Km 7-8

Schodzimy ze Snieżka w przeciwną stronę, jak wchodziliśmy, szlakiem zielonym , do Schroniska pod Śnieżnikiem.

Km 8-14

Schodzimy ze Schroniska pod Śnieżnikiem niebieskim szlakiem. Tu trzeba uważać, gdyż niebieski szlak odbija w prawo tuż za schroniskiem i łatwo go przeoczyć. Po prostu nie schodzimy ze schroniska drogą szutrową, tylko odbijamy w prawo na ścieżkę przez polanę. Potem niebieski szlak jest oznaczony, czeka Nas 7 km wędrówki przez lasy ( w samotności, bo nikogo na tym szklaku nie spotkaliśmy).

Km 14-15

Docieramy do Kamienicy, wychodzimy na drogę asfaltową i pod górę wracamy do parkingu leśnego.

Powrót

Droga do Wójtówki autem znana. Wracamy tak jak dojechaliśmy.

Galeria zdjęć z wycieczki poniżej.