PRZEŁĘCZ JAWOROWA

Wymagany samochód : NIE

Czas :  6.0 godziny marszu.

Długość :  20.0 km

Wzrost wysokości : 500 m.

Opis : Rekreacyjna. Główną atrakcją  spacer w ciszy i spokoju  po lesie.

Start/Zakończenie : Radochów. Parking Jaskinia Radochowska.

Link do trasy

Km 1-3

Samochodem dojeżdżamy do Radochowa. Kierujemy się na Jaskinie Radochowską i parkujemy na parkingu przeznaczonym dla Jaskini Radochowskiej lub gdzieś w pobliżu.

Kierujemy się żółtym szlakiem. Dochodzimy do Jaskinii Radochowskiej i dalej kierujemy się żółtym szklakiem do góry, aż dojdziemy do rozwidlenia szlaków żółtego i niebieskiego.

Km 4-10

Na rozwidleniu szlaków, wybieramy szlak zółty i dochodzimy nim do Przełęczy Jaworowej.

Km 10-16

Na przełęczy Jaworowej, nie przechodzimy przez asfalt, odbijamy w lewo podążamy żółta ścieżka rowerową. W wariancie trasy, który przeszliśmy po dwóch kilometrach skręciliśmy w nieoznakowaną drogę leśną po 2 km. Mieliśmy jednak GPS z mapą. Bez GPS, sugeruję dalej podążać żółta ścieżka rowerową, aż do spotkania z niebieskim szlakiem turystycznym. Niebieski szlak turystyczny zaprowadzi nas z powrotem do rozwidlenia szlaku na 4 km.

Km 16-20

Z rozwidlenia szlaku żółtego i niebieskiego, wracamy żółtym szklakiem do Jaskini Radochoweskiej i samochodu.